Web hosting, tvorba stránok, eshopy, rady, návody školenia a kurzy.

Register Login

CRM

Názov CRM je odvodený z anglického "Customer relationship management" čo vo voľnom preklade znamená "Riadenie vzťahov so zákazníkmi".

Označenie CRM ako čistá web stránka už nie je tak celkom presné, keďže sa viac jedná o aplikáciu. CRM systémy môžu pracovať ako súčasť informačného systém (čistá aplikácia) alebo ako web stránka (aplikácia s užívateľským rozhraním nazdielanom na web server).

CRM dokáže všetko čo sa pri komunikácii so zákazním od neho očakáva. Vie evidovať zákazníkov a hlavne rôzne údaje o nich. Takéto údaje sú okrem štandardných kontaktných údajov aj údaje typu čo si naposledy od nás kupovali, kedy od nás dostali ponuky a aké to boli, prepracované systémy dokážu analyzovať úspešnosť ponúk verzus úspešný nákup.

CRM systém pracuje zvyčajne s množinou registrovaných užívateľov a tak vie všetky činnosti viazať na konkrétnych zamestnancov. Je potom veľmi jednoduché sledovať kto napríklad ktorému zákazníkovi čo predal. Užívateľom poskytujú funkciu hromadného rozosielania obchodných ponúk podľa definovaných filtračných kritérií.

Okrem štandardnej správy zákazníkov disponuje plánovaním aktivít a to ako pre skupiny užívateľov tak aj pre užívateľov samotných. Pozývanie na rôzne rokovania či prideľovanie úloh nie je v prípade prepracovaných CRM systémov nič neobvyklé.

Ak chcete začať pracovať s CRM systémom nemusíte sa hneď vrhnúť na najkomlexnejšie riešenie vyžadujúce hĺbovú analýzu a drahú implementáciu, môžete začať pri jednoduchších variantách za zlomok ceny ktoré je tiež súčasťou predinštalovaných riešení. Jedinú prácu ktorú tak budete so systémom mať je nahrať si na začiatku základné firemné údaje, zadať užívateľov a môžete si začať pridávať zákazníkov.

Ak sa Vám zdá byť tento článok užitočný, dajte ho zdieľať svojim priateľom.

Ostatná aktualizácia: nedeľa, 04. marec 2012, 19:45

Prečítané: 2274x

LMS

Názov LMS je odvodený z anglického "Learning Management System" čo v preklade znamená "systém pre správu vzdelávania".

V súčastnosti je takýto typ web stránok veľmi obľúbený najmä v prípade firiem ktoré sa zameriavajú na vzdelávanie či rôzne formy certifikácie. LMS systémy je možné použiť na výuku akéhokoľvek obsahu, ktorý je možné spracovať do elektronickej podoby. Najčastejšie sú to rôzne autoškoly, systémy manažmentu kvality, elektronické kurzy počítačových programov a podobne.

Často sa objavuje aj výukový materiál ktorý firma používa na zaškolenie nastupujúcich zamestnancov alebo na doškolenie postupov pre existujúcich zamestnancov.

Výukový obsah býva veľmi často len na základe užívateľského prihlásenia sa, v prípade verejne dostupných služieb môže byť prístup aj platený.

Moderné výukové systémy dokážu presne špecifikovať kedy užívateľ môže pristupovať ku kurzu, k dispozícii je častokrát aj lektor prostredníctvom internetovej komunikácie, LMS systémy dokážu žiakov online testovať a ich vzdelávaciu aktivitu známkovať a vyhodnocovať.

Ak sa Vám zdá byť tento článok užitočný, dajte ho zdieľať svojim priateľom.

Ostatná aktualizácia: nedeľa, 04. marec 2012, 19:42

Prečítané: 2026x

Doména

Internetová doména je meno (názov) od ktorého sa odvodzujú ďalšie služby. Od názvy domény sa odvodzuje názov web stránky, emailových adries, ftp účtov a podobne.

Ak je teda názov domény ppx.sk web stránka sa bude volať www.ppx.sk, mailový server napríklad mail.ppx.sk, emailová adresa Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript. "> Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript. a podobne.

Doména prvej úrovne je tzv. medzinárodná doména alebo aj TLD (z anglického top level domain). Slovensko má .sk. Takúto doménu nie je možné vlastniť, odvodzujú sa z nej názvy domén druhej úrovne.

Obľúbené prípony/domény prvej úrovne v našich končinách sú ešte .cz - české domény, .eu - európske domény, .com - svetovo najobľúbenejšia americká komerčná doména.

Doménu druhej úrovne si registrujú fyzické osoby a podnikatelia na seba. Doménou druhej úrovne je práve spomínaný príklad ppx.sk. Domény ako také sa nevlastnia, užívateľ iba má právo ich používať na určité predplatené obdobie. Najčastejšie jeden rok a po jeho uplynutí má prednostné právo na predĺženie práv na používanie domény druhej úrovne.

Na to aby si niekto mohol registrovať doménu musí byť autorizovaný registrátor, ak ním záujemca o doménu nie je poverí zo zoznamu registrátorov niekoho, kto to urobí v jeho mene. Za takéto služby sa zvyčajne platí.

Doména tretej úrovne je viazaná na doménu druhej úrovne. Ak teda niekto vlastní doménu druhej úrovne, nemusí si už nič registrovať, stačí ak si k nej vytvorí tzv. subdomény a tie sa potom tvária ako domény tretej úrovne. Napríklad by sme v našom prípade mohli mať doménu hosting.ppx.sk - web stránka k nej by bola www.hosting.ppx.sk. Toto sa používa v prípade ak web ktorý sa viaže k doméne je veľmi veľký a majiteľ domény potrebuje rozdeliť obsah na viac web serverov. Príkladom sú internetové denníky.

Ak si neviete rady a chceli by ste viac domén tretej úrovne, kontaktujte autora alebo napíšte komentár k tomuto článku. Domény tretej úrovne sú štandardne zdarma.

Ak sa Vám zdá byť tento článok užitočný, dajte ho zdieľať svojim priateľom.

Ostatná aktualizácia: nedeľa, 04. marec 2012, 19:30

Prečítané: 2252x

eShop

Eshop je jedným z mnohých typov web stránky. Slúži na predaj produktov alebo služieb majiteľa web stránky. Stretáme sa s rôznymi druhmi eshopov, podľa rozsahu spracovania a množstva položiek.

Najjednoduhšie eshopy predávajú jednoduché ľahko opísateľné produkty, komunikácia so zákazníkom je veľmi jednoduchá a nákup býva zvyčajne veľmi rýchly. Najčastejšie sa jedná o produkty a služby ktoré sú všeobecne známe a neprotrebujú sa zákaznikovi dodatočne predstavovať.

Komplikovanejšie eshopy už majú rôzne prídavné funkcie a prvky. Sú to napríklad rezervácie tovaru, zobrazenia viacerých fotografií, doplňujúce rozširujúce parametre tovaru napríklad veľkosti, váhy či iné vlastnosti, ako aj porovnávacie funkcie a podobne.

Najprepracovanejšie eshopy už obsahujú rôzne možnosti platieb s automatickým prepojením na používané bankové systémy alebo vypočítavanie cien v závislosti od formy dopravy alebo rozmerov tovaru.

Ak si chcete vytvoriť vlastný eshop v dnešnej dobe už platí tak ako aj pri web stránkach, že vlastné vytvorenie eshopu je zvládnuteľné behom veľmi rýchlej doby, pri štandardných riešeniach sú to dokonca minúty. Časovo náročnejšie je následne už len donastavenie eshopu. Napĺňanie položkami je priebežné.

Aj eshop je možné v súčasnej dobe získať sko súčasť hostingu za cenu hostingu prípadne za veľmi mierny symbolický poplatok.

Ak sa Vám zdá byť tento článok užitočný, dajte ho zdieľať svojim priateľom.

Ostatná aktualizácia: nedeľa, 04. marec 2012, 19:39

Prečítané: 2183x

Web stránka

Web stránkou sa rozumie všetko čo sa zobrazí po napísaní "adresy" do prehliadača. Adresa stránky zvyčajne obsahuje "www", vždy sa ale začína na http:// alebo https://. V prvom prípade sa jedná o klasické voľne dostupné web stránky. V prípade https:// sa jedná o takzvané zabezpečené stránky, čo sú stránky so zabezpečeným užívateľským prístupom, najčastejšie rôzne formy bankovníctva ale aj podstránky eshopov, kde sa pracuje s osobnými údajmi.

Web stránky slúžia na prezentovanie osoby, spoločnosti, produktu, služby, záujmovej skupiny, sociálnej skupiny a podobne.

Web stránky sa potom užívateľovi zobrazujú prostredníctvom prehliadačov. Prehliadače môžu byť často používané: Internet Explorer, Firefox Mozilla, Opera, Google Chrome, prípadne u nás menej používané ako napríklad Safari.

Na to aby mal užívateľ vlastnú web stránku musel si ju v minulosti dávať pracne vytvoriť u špecializovaných firem. V súčastnosti je mnoho služieb, ktoré poskytujú užívateľom službu, kedy si užívateľ môže sám vytvoriť stránku do vopred definovaných grafických šablón. Takáto služba je za mierny poplatok alebo aj zadarmo, v prípade stránok zadarmo sa na stránkach veľmi často objavuje reklama poskytovateľa takejto služby alebo dokonca priestor pre platenú reklamu na základe ktorej poskytovateľ zarába.

Budúcnosťou je automatizácia vytvárania jednoduchých webov, veľa poskytovateľov hostingu už v rámci ceny hostingu poskytuje užívateľovi systém pre vlastnú web stránku. Užívateľ tak v rámci hostingového poplatku dostane systém pre správu obsahu, grafický design ktorý si vyberie a obsah si už dopĺňa cez intuitívne rozhranie celkom samostatne bez nutnosti byť niekde viazaný.

Luxusnejšou verziou predinštalovaného systému je potom možnosť vyberať si desiatky rôznych systémov podľa toho čo si užívateľ želá mať na svojej web stránke (jednoduchá prezentácia, redakčný systém, eshop, reality, vzdelávacie sídlo a iné).


Ak sa Vám zdá byť tento článok užitočný, dajte ho zdieľať svojim priateľom.

Ostatná aktualizácia: nedeľa, 04. marec 2012, 19:07

Prečítané: 2350x

Web hosting

Web hosting je priestor na serveri, kde sú uložené všetky dáta ktoré súvisia s Vašou stránkou.

Web hosting najčastejšie poskytujú špecializované firmy, ktoré sa venujú práve tejto činnosti. V minimálnych prípadoch majú firmy vlastný server, zvyčajne sú to veľmi veľké spoločnosti s vlastným IT oddelením.

Na server sa odkladajú rôzne druhy dát a podľa toho sú na serveri aj uložené.

Sú to napríklad súbory, z ktorých je tvorená vlastná web stránka, prípadne ak máte redakčný systém tak je z nich tvorený kód redakčného systému alebo špecializovaného systému. Na tomto serveri sú zvyčajne uložené aj doplňujúce súbory k webovej stránke, napríklad obrázky. Na tento server sa ukladajú tiež dáta, ktoré sú prenášané prostredníctvom ftp.

Ďalším druhom dát sú dáta určené na uloženie do databázy. Najčastejšie je to "obsah" redakčného systému, konkrétne teda zoznamy položiek menu, obsah jednotlivých podstránok, kontaktné údaje a podobne. Takéto dáta sú ukladané na databázový server.

Na mail server sa ukladajú všetky mailové kontá a mailové správy.

Menší poskytovatelia webhostingu, provideri, majú všetky tieto serveri na jednom fyzickom počítači, čo samozrejme nie je bezpečné.

Čím serióznejší provider, tým viac serverov má k dispozícii a pochopiľne pre každú službu má samostatný oddelený server.

Ak si budete objednávať webhosting, provideri tieto služby spájajú do balíčkov a poskytujú najčastejšie využívané kombinácie a kapacity.

Dajte si pozor na to aby všetky služby z balíčku spĺňali Vami požadované parametre. Presvedčte sa, že provider má svoje systémy zálohované, dostatočne rozsiahle a že má nonstop servisnú službu.

Stáva sa už dobrým zvykom, že provider sa vie prispôsobiť v rámci paušálu zákazníkovi a vie navyšovať vaše potreby podľa toho ako časom rastú.

Ešte príjemnejšie sú potom služby, kedy systémový integrátor zvyšuje tieto požiadavky za Vás častokrát bez toho aby sa Vám zakaždým navyšovala cena.

Ak sa Vám zdá byť tento článok užitočný, dajte ho zdieľať svojim priateľom.

Ostatná aktualizácia: nedeľa, 04. marec 2012, 19:35

Prečítané: 2016x

Copyright © Pepax, s.r.o. 2012. Všetky práva k stránke ako aj jednotlivým článkom sú vyhradené podľa autorského zákona 618/2003 Z.z. a medzinárodných autorských práv. Ich použitie bez súhlasu autora nie je povolené.

Top Desktop version